مصرف داروهای ضد التهابی ناشنوایی را افزایش می‌دهد

سلامانه : مصرف بیش از اندازه داروهای غیر استروئیدی و ضد التهابی موجب کاهش شنوایی می‌شود.

دکتر محمد شیبانی جراح و فوق تخصص گوش و حلق و بینی با بیان اینکه مصرف مداوم و بیش از حد داروهای ضد التهابی، غیر استروئیدی و استامینوفن خطر کاهش شنوایی حتی ناشنوایی را افزایش می‌دهد به باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از معضلات مهمی که در سالهای اخیر نمود بیشتری یافته است، مصرف غیر منطقی داروهای مختلف به ویژه مسکن‌ها و آنتی بیوتیک‌ها است. 

وی اظهار داشت: مقاومت بیش از اندازه میکروب‌ها در برابر آنتی بیوتیکهای مهم موجب افزایش دوره بیماری‌ها و مدت بستری بیماران می‌شود. 

این متخصص خاطر نشان کرد: تجویز غیر منطقی دارو‌ها از سوی برخی پزشکان توزیع آزادانه اغلب دارو‌ها از سوی داروخانه‌ها از مهم‌ترین دلایل مصرف بی‌رویه داروهایی نظیر آنتی بیوتیک‌ها و مسکن‌ها است که موجب بروز آسیب‌های جسمی حادی می‌شود. 

ارسال برای یک دوست
۰ ۰ آیا این خبر را می پسندید؟
نظر دهید
CAPTCHA Image reload
لطفا عددی را که تصویر بالا می بینید را وارد نمایید.