شایعه مرگ تعدادی از هموطنان به دنبال مصرف استامینوفن

شایعه مرگ تعدادی از هموطنان به دنبال مصرف استامینوفن

سازمان غذا و دارو شایعه به کما رفتن و مرگ تعدادی از هموطنان کرمانی به دنبال مصرف قرص‌های استامینوفن حاوی باکلوفن را رد کرد.

 

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا،‌ دکتر خزائلی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این باره توضیح داد: طبق استعلامی که از تمامی بیمارستان‌های استان کرمان صورت گرفته است تا به این لحظه هیچ موردی مبنی بر مسمومیت افراد بر اثر مصرف قرص استامینوفن که منجر به فوت و یا به کما رفتن آنها شده باشد، مشاهده نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این هیچ فرآورده سرماخوردگی حاوی باکلوفن وجود ندارد، گفت: همچنین مصرف داروی باکلوفن که به عنوان شل کننده عضله کاربرد دارد عوارضی چون کما و مرگ به دنبال ندارد.

 

به گزارش ایسنا، این شایعه از صبح دیروز در قالب پیام کوتاه از طریق تلفن‌های همراه در سطح کشور برای هموطنان ارسال شده و باعث تشویش اذهان عمومی گردیده است. در همین راستا سازمان غذا و دارو ضمن تکذیب این شایعه از مردم خواست هرگونه اطلاعاتی در خصوص محصولات دارویی و غذایی را از طریق رسانه‌های جمعی و یا ارگان‌های ذیربط استعلام نموده و به این شایعات توجه نکنند.

یکشنبه   07/07/92    14:02

ارسال برای یک دوست
۰ ۰ آیا این خبر را می پسندید؟
نظر دهید
CAPTCHA Image reload
لطفا عددی را که تصویر بالا می بینید را وارد نمایید.