مصرف بی‌حد آسپرین منجر به اختلالات بینایی می‌شود

سلامانه :  مصرف مداوم و بیش از حد آسپرین موجب بروز بیماری ماکولا و نابینایی می‌شود.

دکتر علی پیرزاده جراح و متخصص چشم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: پژوهشگران معتقدند، افرادی که به طور دائم آسپرین مصرف می‌کنند با خطر نابینایی و بیماری ماکولا روبرو هستند که با افزایش سن مرتبط است. 

وی افزود: ماکولا قسمت حساس به نور شبکیه و مسئول دید واضح و مستقیم است که اختلال در ژنراسیون ماکولا، شایع‌ترین عامل کوری دائمی در افراد پیر است و زنان بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند. 

این متخصص خاطر نشان کرد: اختلال مذکور می‌تواند عارضه بعضی دارو‌ها مانند آسپرین باشد که تحقیقات جدید نشان داده مصرف این دارو که برخی بیماران برای پیشگیری از حمله قلبی استفاده می‌کنند، منجر به بروز اختلالات دستگاه بینایی می‌شود. 

پیرزاده تصریح کرد: برخی مواد معدنی نظیر روی، لوتیین، زیگزانتین و ویتامین‌های E، C، A به کاهش خطر ابتلا به بیماری ماکولا کمک کرده و یا پیشرفت آن را کند می‌کنند. 

وی با اشاره به دیگر عوامل بروز این اختلال اظهار داشت: سابقه ژنتیک استعمال دخانیات، فشار خون بالا، دوربینی و چاقی نیز موجب بروز ماکولا می‌شوند. 

ارسال برای یک دوست
۰ ۰ آیا این خبر را می پسندید؟
نظر دهید
CAPTCHA Image reload
لطفا عددی را که تصویر بالا می بینید را وارد نمایید.