خطراتی که آمپول‌های بی‌حسی در پی دارند

سلامانه : تزریق بیش از حد مجاز آمپول‌های حسی سیستمیک اثرات زیانباری را بر روی مغز و قلب به همراه دارد که می‌تواند منجر به مرگ شود.

هدایت منصوری متخصص جراحی دهان، فک و صورت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تزریق بیش از حد مجاز داروهای سیستمیک (دیر برطرف شونده) که عوارض سیستمیک این دارو‌ها که اصطلاحا اور دوز است مشخص می‌شود که اسپاسم عضلانی، لرز تا حملات تشنجی هم می‌تواند داشته باشد. 

وی افزود: افزایش فشار خون و همچنین اگر بیمار مستعد نارسایی خونی باشد می‌تواند حتی منجر به مرگ، سکته قلبی و یا سکته مغزی شود، بنابراین اولین عارضه، عارضه اور دوز است و همچنین تزریق بیش از حد مجاز آمپول‌های بی‌حسی سیستمیک در بیمارانی که نارسایی‌های مغزی، قلبی، کبدی یا به طور کلی بیماری‌های سیستمیک دارند که عوارض تنفسی و قطع تنفس و تنگ شدن عروق و در ‌‌نهایت مرگ است. 

وی اظهار داشت: در بیهوشی عمومی که ناشی از تزریق بیش از حد مجاز دارو است دمای بدن به شدت افزایش پیدا می‌کند و تمام سیستمهای آنزیمی بدن دچار اختلال می‌شوند که منجر به مرگ می‌شود و عارضه آخر می‌تواند عارضه واکنش‌های آلرژی باشد که در واقع نادر است. 

وی در پایان افزود: افراد از اسپری‌های بی‌حسی برای بی‌حس کردن دردهای دندانی و یا نمک به شدت اجتناب کنند چرا که آنقدر بی‌حس می‌شود که فرد نمی‌تواند بلعش را کنترل کند و یا ناراحتی معده دارد که محو شده و خونریزی و خطر خفگی اتفاق می‌افتد. 

ارسال برای یک دوست
۰ ۰ آیا این خبر را می پسندید؟
نظر دهید
CAPTCHA Image reload
لطفا عددی را که تصویر بالا می بینید را وارد نمایید.