کمبود این ویتامین ناخن‌های شما را کبود می‌کند

سلامانه : یکی از دلایل خونریزی بستر ناخن استفاده برخی بیماران از داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و آسپرین است چرا که این دارو‌ها بدن را در برابر هر گونه ضربه آسیب پذیر می‌کنند.

خلیل صداقت پیشه متخصص پوست و مو در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: هنگامی که ناخن در اثر ضربه و فشار آسیب می‌بیند، به دلیل خونریزی لکه‌های سیاه رنگی در زیر آن ایجاد می‌شود. 

وی ادامه داد: یکی از دلایل خونریزی استفاده برخی از داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و آسپرین است، چرا که این دارو‌ها بدن را در برابر هرگونه ضربه آسیب پذیر می‌کند که نتیجه آن خونریزی در هر قسمتی است که ضربه به آن وارد شده که ناخن هم می‌تواند از جمله این قسمت‌ها باشد. 

صداقت پیشه با بیان اینکه سیروز کبدی و کمبود ویتامین C از دیگر دلایل ایجاد خونریزی در بستر ناخن به شمار می‌روند، عنوان کرد: از راه‌های تشخیص علت خونریزی در بستر ناخن، می‌توان به معاینه بدنی برای اطمینان از سالم بودن قلب و سیستم گردش خون، آزمایش کامل خون (CBC)، عکس برداری با اشعه x و سرعت در رسوب گلبول قرمز (ESR) اشاره کرد. 

وی اظهار داشت: رگه‌های قرمز رنگ زیر ناخن می‌تواند نشان دهنده عفونت دریچه قلب باشد. اگر ناخن ضربه‌ای ندیده است ولی رگه‌های قرمز رنگی زیر ناخن وجود دارد، بهتر است به پزشک مراجعه شود. 

وی بیان کرد: در برخی موارد برای کاهش درد و فشار، پزشک حفره کوچکی در ناخن ایجاد می‌کند تا خون از طریق این حفره خارج شده و مقدار کمی هم جذب پوست می‌شود. همچنین خونریزی که در اثر اختلال در انعقاد خون باشد، بهتر است بیماری زمینه‌ای درمان شود و در صورت نیاز پلاکت تزریق شود. 

ارسال برای یک دوست
۰ ۰ آیا این خبر را می پسندید؟
نظر دهید
CAPTCHA Image reload
لطفا عبارتی که در تصویر بالا می بینید را وارد نمایید.